Sunday, January 13, 2008

cook book

vise in loc de faina,saruturi in loc de apa si praf de stele in loc de praf de copt...atractia aia de inceput a fost precum galbenusul de ou,fragil,inconjurat de albus gretos...am pus atatea ingrediente,ca doi copii care au dat buzna in bucataria bunicii,le'am pierdut numarul,le mai simtim doar trecator pe varful limbii aromele nedefinite ca niste umbre de amintiri...am vrut sa creem ceva ce nu puteam intelege...ne'am speriat de scanteile ce s'au aprins din pielea noastra,ne'am patat cu compozitie toate amintirile.s'a inchegat greu,ne'a obligat sa punem tot mereu cate o bucata din suflet sa intetim focul...s'au ridicat aburi grei,tot universul nostru mirosea soptit a ars,dar parfumul dulce nu putea fi acoperit,se lipise precum mierea de cerul gurilor noastre...coaja a facut o crusta negricioasa,inecacioasa,ne orbea cu gustul ei dur,dar mijlocul inca nu era complet copt...nu am putut sa aruncam,ce cu chef de joaca in ceva serios transformaseram...ai dat fuga la cofetarie,dar prajitura cumparata era doar inecata in frisca,stiam ca n'o sa'ti placa...te'am privit imbufnata cum gusti si ti'am aruncat bucatele de scrum prin par,dar la sfarsitul zilei tot eu am venit sa ti'l descurc.ti se lipise printre fire mirosul vechi de mere fragede care ma chema...dar in privirea ta aluatu'i pus la congelat,e rece si dur,de parca nici nu ar fi fost candva ce a fost,ci altceva ce si'a pierdut din intelesuri si arome...eu nu mai aveam destula forta sa reaprind acel cuptor,mereu am fost prea mica sa ma lupt de una singura cu el.te'am strigat sa ma ajuti,sa vii cu scara de cuvinte ce candva am folosit'o,dar tu nu ai auzit.te mai strig din cand in cand,dar doar in gand.eu inca mai am pofta de prajitura,si tu cand vei termina de adulmecat praful talpilor ce'ti rascoleau mintea,vei vedea ca si tie ti'a ramas imprimat gustul pe papile,pe piele,pe rani...

No comments: