Thursday, May 22, 2008

cauciuc.uri

plutesc deasupra liniei melodice,deasupra marii de fiinte ce si perinda prin existenta.nu sunt o barca in deriva,ma las purtata de adieri bune,si furtuna e buna din cand in cand sa spele urmele de sare.nu sunt o pasare calatoare,locul e mai cald unde m'am asezat decat unde plec,caci las o parte din mine fiecarui pod cladit deasupra unei prapastii.si cel mai greu cand sar in gol e sa ma desprind de margine,la loc nu mai revin,sunt o minge ce infrunta marul.o minge ,infinitul mic de cercuri de apa ce formeaza infinitul mare de ouncte spre care ma indrept.o minge singura ce asteapta un impuls,sa se propage spre centrul sau din centrul tau,sa rupa ombilicul ce ne leaga de lume.
O minge sare,pluteste si pleaca,hai,caine,da'mi drumul caci nu'mi esti stapan....
esti singur?ba nu,sunt din cauciuc,ma desumflu din cand in cand dar briza ma umple mereu la loc.n'am pene,nu's pasare,am doar intepaturi,caci vezi tu nici tantar nu sunt desi mi'asfi dorit,dar cand eram mic am vrut sa fiu stetoscop.Cand am vazut ca nu'i inima,si singurul lucru ce bate e pielea de copil inmuiata in malt din cand in cand,am vrut sa fug dar mi s'a agatat de radacina si atunci mi-am pierdut felinarul din colt.Asa ca m'am inchis intr'o carte,alaturi de floarea bunicii,si n'am mai iesit de acolo pana ce treimolii nu mi'au spus ca s'a crapat de ziua.Si atunci mi'am spus ca daca soarele poate sa crape toate ferestrele din mahala si sa nu'l certe nimeni,vreau si eu sa fiu ghem de foc si am sarit.E greu la inceput,cand n-ai detenta,dar cand incepi sa uiti,nimic nu te mai tine legat.mai saluti doar cateo frunza pe drum si saruti niste apa,dar vezi tu,n'are cum sa dureze.Ele merg mereu in jos,pecand eu merg in sus.Mereu ma intreaba daca e mai cald de unde vin si le spun *da,am stat pe acolo pana s'a aglomerat*.ele nu inteleg,se cred neam de cotropitori,viseaza la columne inalte de trei valuri,dar se transforma in noroi cand ajung acolo,jos....
Dar ia'ma si pe mine pe drum,nu pot sa tin pasul cu tine cand nu calci ci doar urci.
Sunt liber.
Si eu.Oare nu putem fi liberi impreuna?
Nu's pasare,sunt cauciuc,aripile cresc pentru a fi taiate;Icar cade,eu plutesc,s'a topit,a stat prea mult pe urma mea fierbinte.Eu nu cad niciodata,de-as cadea,te'as inghiti pe tine,pe pasari si pe frunze,carti si ape,as inghiti si drumuri fara capat si taifunuri,dar eu nu cad,sunt cauciuc.
Iar eu sunt rece si de-as cadea,m'ar inghiti marea si s'ar satura pe veci.Dar eu nu cad,iti sar pe urmele fierbinti,m-am dezlegat de lume,dar lumea s-annodat de mine.

No comments: